Taken from transport.wroc.biz
MAN-y z Białegostoku na linii 144 obsługiwanej przez Pawelec Biechów.
Taken from transport.wroc.biz
Powrót linii 46 w związku z rozpoczęciem obowiązywania nowej umowy z PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Nowe wcielenie linii 930 jako połączenie centrum Katowic z Nikiszowcem.
Taken from transport.wroc.biz
Rozpoczął się remont torowiska na al. Korfantego w Katowicach.
Taken from transport.wroc.biz
Koleje Śląskie w ciągu roku straciły 9,2% pasażerów.

Wieści taborowe - PKM Sosnowiec

11.05.2013

Tagi: tabor, PKM Sosnowiec – Dodał: Jakub Jackiewicz

W PKM Sosnowiec trwa intensywna wymiana taboru. Sprowadzane są używane autobusy głównie ze Skandynawii.


Praktycznie co kilkanaście dni na trasie pojawia się nowy nabytek. Wszystkie autobusy są malowane w barwy zakładowe, uruchamiane są również wyświetlacze elektroniczne. Dominują przede wszystkim dwie marki – MAN (w odmianie przegubowej NG313) oraz Mercedes-Benz (rodzina Citaro w trzech wersjach długości: 12, 15 i 18 metrów).

Przegląd nowych nabytków:
- MAN NG313: 508 i 509 (ex HEAG Darmstadt, rocznik 2003), 514, 518, 519, 520, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 536 , 537 , 538 i 539 (ex GS Göteborg, rocznik 2004), na wprowadzenie do eksploatacji czekają jeszcze cztery takie autobusy (numery 540-543)

(autor: Jan Wieczorek)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Grzegorz Macura)
(autor: Oskar Pająk) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Sebastian Marcinik)

- Mercedes-Benz O530G Citaro (18-metrowe): 510, 511, 512, 513, 515, 516, 517 i 521 (ex UniBuss Oslo, rocznik 2003) oraz 530 , 531 , 532 i 535 (ex UniBuss Oslo, rocznik 2005), a na swoją kolej czekają jeszcze dwa autobusy tego typu (nr 533 i 534)

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Przemysław Wacławek) (autor: Jan Wieczorek)
(autor: Oskar Pająk) (autor: Sebastian Marcinik)

- Mercedes-Benz O530L Citaro (15-metrowe): 422, 423 i 424 (ex UniBuss Oslo, rocznik 2002)

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

- Mercedes-Benz O530 Citaro (12-metrowe): 728 i 729 (ex Nobina Oslo, rocznik 2003), 730 (ex Nobina Stockholm, rocznik 2004), 731 (ex Linecar Valladolid, rocznik 2005) i 732 (ex Veolia O/Tczew, rocznik 2004, dawniej autobus testowy).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota)

Zestaw uzupełniają jeszcze dwa autobusy. Pierwszy to Solaris Urbino 12 z 2007 roku (ex Veolia O/Gdynia) dotychczas służący w gdyńskiej komunikacji miejskiej. W Sosnowcu dostał numer 733. A drugi to Mercedes Conecto z 2008 roku. Mimo takiego wieku ma przebieg zaledwie 10 tys. km. Zadebiutował 14 kwietnia 2013 r. z numerem 734.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Między czerwcem, a sierpniem 2012 r. wprowadzono do ruchu cztery Solarisy Urbino 15 z lat 2004-2005. Zostały odkupione po sąsiedzku od PKM Tychy. Otrzymały numery od 425 do 428 (ex 251-254).

(autor: Oskar Pająk) (autor: Janusz Rogoń)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Należy wspomnieć jeszcze o autobusach testowych. We wrześniu przeprowadzono testy najnowszego modelu Mercedesa Citaro G. Na początku 2013 roku przeprowadzono natomiast testy dwóch autobusów marki MAZ. Najpierw od 11 stycznia do 5 lutego eksploatowano MAZ-a 206, a następnie od 4 lutego do 2 marca – model 203.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

W dniach 7-17 marca 2013 r. w PKM Sosnowiec gościł natomiast Solaris Urbino 8,9LE z 2011 roku, na codzień jeżdżący w MKS Mielec z numerem 220.

(autor: Jacek Sobota)

Sprowadzenie nowych, choć używanych autobusów musiało pociągnąć za sobą kasacje. Wycofano z ruchu całą masę Ikarusów 280.26 nr: 019, 021, 111, 187, 1556, 1557, 1559, 1586, 1587, 1588, 1593, 1594, 1595, 1619, 1624, 1626, 1628, 4272, 4273, 4282, 4327, 4328, 4334, 4353, 4354, 4355, 4356, 4368, 4372, 4373 i 4419

(autor: Oskar Pająk) (autor: Leszek Olszewski) (autor: Oskar Pająk)
(autor: Janusz Rogoń) (autor: Przemysław Wacławek) (autor: Leszek Olszewski)
(autor: Adrian Słupski) (autor: Adrian Słupski) (autor: Oskar Pająk)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Kondrad Giejsztor)
(autor: Oskar Pająk) (autor: Przemysław Wacławek) (autor: Janusz Rogoń)
(autor: Adrian Słupski) (autor: Adrian Słupski) (autor: Oskar Pająk)
(autor: Adrian Słupski) (autor: Leszek Olszewski) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Marcin Nawrot) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Oskar Pająk)
(autor: Oskar Pająk) (autor: Adrian Słupski) (autor: Adrian Słupski)
(autor: Adrian Słupski) (autor: Oskar Pająk)

oraz pogotowie techniczne 1160A

(autor: Adrian Słupski)

a także Jelcze 120M nr: 09, 013, 014, 015, 017, 018, 027, 034, 037, 040

(autor: Janusz Rogoń) (autor: Kondrad Giejsztor) (autor: Leszek Olszewski)
(autor: Oskar Pająk) (autor: Jacek Sobota) (autor: Oskar Pająk)
(autor: Oskar Pająk) (autor: Marcin Nawrot)
(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Kondrad Giejsztor)

oraz ostatnie Jelcze M11 nr 2634, 2635 i 2650 (przestały kursować liniowo na wiosnę 2012 r.).

(autor: Adrian Słupski) (autor: Leszek Olszewski) (autor: Adrian Słupski)

Wg nieoficjalnych informacji zakończenie eksploatacji Ikarusów 280 w PKM Sosnowiec może nastąpić nawet już we wrześniu 2013 r.

Jelcza M11 nr 2349 odstawiono, a następnie poddano remontowi w celu przywrócenia historycznego wyglądu. W tym samym celu w grudniu 2011 roku zakupiono z PKM Świerklaniec i wyremontowano Ikarusa 260.04 nr 0207. Autobusy te przywrócone zostały mniej więcej do oryginalnego wyglądu, ale nie zostały wyposażone dotychczas w oznakowanie taborowe. Wg zapowiedzi PKM mają być eksponowane w muzeum jakie powstaje w będzińskim oddziale przedsiębiorstwa, nie wiadomo jednak czy będą eksploatowane w okolicznościowym ruchu pasażerskim.

(autor: Sebastian Marcinik) (autor: Sebastian Marcinik)


Na koniec warto wspomnieć o zakupionym we wrześniu 2012 roku pogotowiu technicznym MAN TGS 41.440 M 8x4 z zabudową wykonaną przez firmę Tevor. Nowy nabytek nie został oznaczony numerem bocznym, identyfikuje się rejestracją SO 0006J. Zaprezentowany został m.in. na targach SilesiaKOMUNIKACJA w kwietniu 2013 roku.

(autor: Sebastian Marcinik)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

   
   




Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

... napisał(a):

Targi SilesiaKOMUNIKACJA odbyły się w kwietniu :) Poprawcie to :)

11.05 14:24:16

jarek napisał(a):

4354 jezdzili w latach 80/90 dwaj kierowcy jeden młodszy drugi starszy i podrywali panienki min z LO w czeladzi. bardzo czesto na 100 i 88. wiem bo koleżanki znały ich bdb

11.05 23:19:46

gość napisał(a):

Jeszcze skasowali Jelcza 029, a ten Mercedes chyba jednak miał więcej przejechane niż 10 tyś.

12.05 14:27:29

olaf napisał(a):

nowy choć używany czyli jak audik prawie nówka od Stefana Karwowskiego

12.05 23:08:46

greg napisał(a):

@jarek: Czy to skrywana zazdrość i brak zainteresowania odezwały się wreszcie - po tylu latach?

13.05 06:35:21

Sebastin Marcinik napisał(a):

Mercedes #734 miał dokąłdnie 10 tysięcy i pare km.

13.05 13:24:27

Dave napisał(a):

A co z Merolami "deskorolkami" 420 i 421? Nie wspomniano tu o nich.

16.05 21:17:36

memphis napisał(a):

420 i 421 zaczęły jeździć jeszcze w 2011 roku przecież.

16.05 23:48:49


Dodaj komentarz






Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!